Recepten

Kikkererwtensnack

Kikkererwtensnack
Geschreven door Walter

Kikkererwten zijn gezond. Heel gezond. Ze bevatten enorm veel vezels en een flinke hoeveelheid eiwit. Een ideale snack dus. En wat ook leuk is: je kunt er net als bij een schaaltje borrelnoten (of M&M’s) heel lang van snaaien. Maar dan zonder schuldgevoel 🙂

Dit heb je nodig

  • 100 gr kikkererwten
  • 1 theelepel (gerookte) paprikapoeder
  • 1 theelepel olijfolie
  • (zee)zout

Zo maak je het

  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Spoel de kikkererwten schoon en laat ze goed drogen (op keukenpapier).
  • Meng de olijfolie, paprikapoeder en een paar draaitjes zeezout door de kikkererwten.
  • Doe de kikkererwten op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze 25 minuten. Schep ze halverwege even om.
  • Laat de gebakken kikkererwten afkoelen op de bakplaat.

Tips en tricks

  • Ik heb zelf gebruik gemaakt van kikkererwten die al geweld en gekookt waren. Ik kon namelijk geen gedroogde vinden in de supermarkt. Mocht jij ze wel kunnen vinden (en het de extra moeite waard vinden) dan kun je dus ook gedroogde kikkererwten gebruiken die je zelf welt en kookt.
  • Voor wat extra pit kun je een snufje chili- of cayennepoeder toevoegen aan dit recept.

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter