Recepten

Ontbijtsmoothie met avocado

Ontbijtsmoothie met avocado
Geschreven door Walter

Deze smoothie werd ingestuurd door Karin. Zij geeft aan dat ze het er erg lang op kan volhouden. En dat geloof ik direct! Er zitten namelijk alleen maar gezonde en mooie producten in die bovendien veel eiwit, vet en vezels bevatten. Een mooie start van de dag dus.

Door de kokosmelk en avocado wordt de smoothie heerlijk romig. Daarnaast zorgt de kokosmelk er ook voor dat de smoothie wat zachter van smaak wordt. Een mooie combinatie met de spinazie en avocado dus. Tot slot een beetje mango voor een tropisch accentje en je smoothie is compleet.

Nou ja, bijna dan. Om ‘m nog net even een tikje gezonder te maken voegen we op het laatst wat chiazaad toe. Dat is goed voor ongeveer honderdduizend dingen. Mocht je precies willen weten waarvoor? Google maar even 🙂 Het internet staat al vol met artikelen over chiazaad dus daar hoeft er wat mij betreft niet nog eentje bij 😉

Let op: chiazaad heeft een bloeddrukverlagende werking. Gebruik je bloedverdunners of andere bloeddrukverlagende medicijnen overleg dan altijd met je (huis)arts of het verstandig is om chiazaad te eten.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 100 ml kokosmelk
  • 100 gr mango
  • 1/2 avocado
  • 50 gr spinazie
  • 10 gr chiazaad

Zo maak je het

  • Snijd de mango en avocado en doe samen met de spinazie en kokosmelk in de blender.
  • Blend tot een gladde massa en voeg water toe om de gewenste dikte te krijgen.
  • Voeg vervolgens het chiazaad toe en schenk de smoothie in.

Tips en tricks

  • Chiazaad is rijk aan eiwit. Eiwit zorgt ervoor dat je minder snel weer trek krijgt.
  • Voor de mango kun je heel goed mangoblokjes uit de diepvries gebruiken. Dat is voordeliger en de smoothie is dan ook gelijk lekker koud.

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter