Recepten

Avocadotoast met ei en cherrytomaat

Avocadotoast met ei en cherrytomaat

Een paar jaar geleden was avocado eigenlijk nog helemaal niet zo ‘hot’. Wij gebruikten zelf hooguit een paar stukjes door de smoothie, maar dat was het dan. Inmiddels komt deze vrucht (ja, het is een vrucht),  een stuk vaker voor in onze recepten.

Als we de avocado combineren met knapperige toast, een gekookt eitje, tomaat, verse basilicum en een beetje peper en zout hebben we een heerlijke combinatie te pakken! We vinden dit zo’n lekkere lunch dat we het elke week wel een keer zouden kunnen eten.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 2 sneeën brood
  • 1 avocado
  • 100 gr cherrytomaatjes
  • 1 ei
  • 2 gr basilicum
  • peper en zout

Zo maak je het

Bereidingstijd: 15 minuten

  • Kook het ei in ongeveer 8 minuten hard.
  • Verwijder de schil van de avocado en prak ‘m samen met wat peper en zout fijn.
  • Rooster de sneetjes brood in een broodrooster knapperig.
  • Snijd de cherrytomaatjes in plakjes of partjes.
  • Besmeer de geroosterde broodjes met de avocadopuree en bedek met de tomaat, plakjes ei en de (fijngehakte) basilicum.
  • Bestrooi flink met peper en eventueel met wat zout.

Tips en tricks

  • Dit recept maak je het makkelijkst met een avocado die echt goed rijp is. Is jouw avocado nog aan de harde kant? Gebruik dan wat vocht of een paar druppels citroensap om de avocado zacht genoeg en smeuïg te krijgen.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 584
  • Eiwit: 18,0 gram
  • Koolhydraten: 49,6 gram
  • Vet: 36,0 gram
  • Vezels: 21,6 gram

Eet smakelijk!



Dit is ons nieuwste kookboek!

Project Gezond boekWe hebben de 100 allerbeste recepten van de afgelopen vier jaar gebundeld in een prachtig hardcover kookboek. Geloof ons: dit is een kookboek waar je wel echt uit gaat koken :)

» Bekijk ons nieuwe kookboek


Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter