Tussendoortjes & snacks

Chocolademilkshake

Chocolademilkshake

Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn favoriete milkshake de bananenvariant is. Maar deze chocoshake kwam er wel akelig dicht in de buurt.

Gebruik goede pure chocolade voor deze shake (zo’n 70%) cacao. Dan krijgt ie een echte ‘pittige’ chocoladesmaak. Bovendien is pure chocolade ook gezonder dan bijvoorbeeld melkchocolade. Dit komt omdat pure chocolade meer cacaopoeder (dat is goed voor je) en minder cacaoboter en suiker bevat.

Pure chocolade is wel wat bitterder van smaak maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de melk en het vanille-ijs. Mocht je het leuk vinden dan kun je het vanille-ijs overigens ook zelf maken met dit recept.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 75 ml melk
  • 50 gr vanille ijs
  • 15 gr chocoladerasp
  • 5 gr cacao

Zo maak je het

Bereidingstijd: 5 minuten

  • Doe de melk, cacao en chocoladerasp in de blender en blend totdat de chocolade helemaal fijn is. Voeg nu het ijs toe en blend tot een gladde milkshake.

Tips en tricks

  • Houd een klein beetje chocoladerasp apart voor de garnering.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 233
  • Eiwit: 6,9 gram
  • Koolhydraten: 19,4 gram
  • Vet: 14,6 gram
  • Vezels: 3,4 gram

Eet smakelijk!

Laat een reactie achter