De bereiding van…

Snijden

In de weekmenu’s kom je soms een eetmoment tegen met een ingrediëntenlijstje waarvan je wellicht niet exact weet wat de bedoeling is. Daarom hebben we de bereidingswijze van deze eetmomenten hier voor je uitgewerkt.

Zie het als een recept zonder foto, maar mét korte en duidelijk instructies. We willen tenslotte wel dat je eindigt met een lekker gerecht op je bord.

Dit zijn uiteraard suggesties, je kunt de diners natuurlijk ook bereiden op je eigen manier.

Week 1

Maandag – diner
Je kunt dit recept aanhouden: macaroni met tomatensaus.

Woensdag – snack
Je kunt dit recept aanhouden: magere eiersalade met bieslook.

Donderdag – Diner
Kook de woknoedels volgens de instructies op de verpakking. Snijd de kipfilet in stukjes en bak op hoog vuur aan. Voeg de wokgroente toe en bak enkele minuten mee. Roer de woksaus en de woknoedels door het gerecht en laat even mee verwarmen.

Week 2

Dinsdag – diner
Bak de aardappelschijfjes. Als je kiest voor een blikje tonijn, laat deze dan uitlekken. Snijd de knoflook en fruit aan. Snijd de paksoi en wok mee. Voeg de tonijn toe en laat even mee verwarmen. Als je kiest voor verse tonijn dan kun je deze als steak bakken.

Vrijdag – diner
Je kunt dit recept aanhouden: nasi goreng.

Zondag – diner
Verwarm de wraps volgens de instructies. Bak de runderreepjes op hoog vuur aan en voeg na enkele minuten de wokgroente toe. Roer de woksaus door de groente en de verwarm mee. Beleg de wraps met het vlees en de groente.

Week 3

Donderdag – diner
Kook de spaghetti volgens de instructies op de verpakking. Snijd de broccoli in kleine roosjes. Kook de broccoli even kort voor. Snijd de champignons in vieren. Wok de champignons op hoog vuur en voeg de broccoli toe. Snijd de zongedroogde tomaat in stukjes en doe dit bij de champignons en broccoli. Roer de spaghetti erdoor. Rasp de Parmezaanse kaas eroverheen.

Zaterdag – diner
Kook de tagliatelle volgens de instructies op de verpakking. Snijd de champignons en de paprika klein.  Wok deze op hoog vuur. Voeg na enkele minuten de hamblokjes toe en laat even mee verwarmen. Roer de kookroom erdoorheen en breng op smaak met peper, zout en basilicum. Roer de tagliatelle erdoorheen en garneer met fijngesneden bosui.

Week 4

Maandag – diner
Kook de mihoen volgens de instructies op de verpakking.
Snijd de knoflook fijn en fruit aan. Voeg de garnalen toe en bak mee totdat ze roze zijn. Voeg de wokgroente mee en bak enkele minuten mee. Snijd de Spaanse peper klein en voeg naar smaak toe. Rasp de gember en voeg toe. Roer de sojasaus erdoorheen en laat even mee verwarmen. Serveer met de mihoen.

Donderdag – diner
Bereid de couscous volgens de instructies op de verpakking, gebruik daarbij bouillon in plaats van water. Snijd de kipfilet klein en bak deze op hoog vuur knapperig. Snijd de groente klein en bak deze enkele minuten mee. Roer de tomatenblokjes erdoor en laat een mee verwarmen. Meng dit samen met de couscous en breng op smaak met munt.

Week 5

Dinsdag – lunch
Je kunt dit recept aanhouden: rijstsalade met makreel.

Woensdag – lunch
Je kunt dit recept aanhouden: frisse kip-kerrie salade.

Woensdag – diner
Kook de fusilli volgens de instructies van de verpakking. Snijd de kipfilet in blokjes. Snijd de champignons klein. Bak de kipfilet. Voeg de champignons toe en bak een paar minuten mee. Voeg de tomatenblokjes toe en laat even mee verwarmen. Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan mooi bruin en verdeel deze over het gerecht. Voeg naar smaak basilicum toe. Serveer met de fusilli.

Vrijdag – diner
Kook de eiermie volgens de instructies op de verpakking. Bak de runderreepjes op hoog vuur aan. Voeg de wokgroente toe en bak enkele minuten mee. Roer de woksaus en de eiermie door het gerecht en laat even mee verwarmen.

Week 6

Diner – dinsdag
Snijd de hamlappen, de champignons, de paprika en de ui in kleine stukjes. Fruit de ui aan en voeg de hamlap toe. Bak dit een paar minuten en voeg dan de groente toe. Bak de aardappelschijfjes. De yoghurt mag je als toetje eten 🙂

Woensdag – lunch
Bereid de couscous volgens de instructies op de verpakking, gebruik daarbij bouillon in plaats van water. Snijd de cherrytomaten en de komkommer klein. Laat de zongedroogde tomaat even uitlekken en snijd klein. Roer alles door de couscous en verdeel over de rucola. Brokkel de feta eroverheen en breng op smaak met peterselie en citroensap.

Woensdag – diner
Je kunt dit recept aanhouden: bami.

Week 7

Woensdag – diner
Bereid de couscous volgens de instructies op de verpakking. Laat de kikkererwten uitlekken. Snijd de tomaat en de paprika klein. Maak de sperziebonen schoon, snijd deze doormidden en kook kort voor. Snijd de knoflook fijn en fruit aan. Voeg de paprika en de sperziebonen toe en bak een paar minuten mee. Voeg de kikkererwten en de tomaat toe en verwarm mee. Roer alles door de couscous en breng op smaak met bijvoorbeeld ras el hanout kruiden, peterselie, peper en zout.

Vrijdag – diner
Kook de rijst volgens de instructies van de verpakking. Snijd de knoflook en de ui fijn en fruit aan. Snijd de champignons klein en bak mee. Snijd de zalm in blokjes en bak mee. Roer de kookroom door het gerecht en verwarm mee. Serveer met de rijst en de rucola.

Week 8

Zondag – diner
Kook de tagliatelle volgens de instructies van de verpakking. Snijd de knoflook fijn en fruit aan. Voeg elke keer een handje spinazie toe totdat het geslonken is. Roer de kookroom door het gerecht en verwarm mee. Snijd de gerookte zalm in kleine stukjes en verdeel over het gerecht. Serveer met de tagliatelle.