Tussendoortjes & snacks

Frozen yoghurt met aardbei en pistache

Frozen yoghurt met aardbei en pistache

Zoals je weet maken en testen wij alle recepten voordat we ze op het weekmenu zetten. En dat betekent ook dat we er soms achter komen dat iets net even anders moet. Bijvoorbeeld bij dit recept.

De basilicum moet echt fijner worden gehakt voor het beste resultaat. Laat je in dat opzicht dus niet teveel inspireren door de foto. Daar zie je namelijk nog vrij grote basilicumblaadjes. Die zijn niet zo lekker kan ik je vertellen 🙂

Verder was deze frozen yoghurt overigens wel een toppertje! De kinderen gingen er ook helemaal los op. Wel lieten ze het ‘reepje’ af en toe even vallen omdat het toch wel erg koud was. Maar ja, dat krijg je als je er geen servet omheen wilt en papa of mama ‘m ook niet aan een vork mogen rijgen.

Dit heb je nodig (twaalf repen)

  • 10 gr honing
  • 500 gr Griekse yoghurt
  • 100 gr aardbeien
  • 30 gr pistachenoten
  • 20 gr basilicum

Zo maak je het

Bereidingstijd: 10 minuten + 3 uur invriezen

  • Bekleed een lage (oven)schaal met bakpapier.
  • Meng de honing met de yoghurt.
  • Snijd de aardbeien in kleine stukjes.
  • Hak de basilicum en de nootjes fijn en meng samen met de aardbeien door de yoghurt.
  • Giet het mengsel in de schaal en zet voor minimaal 3 uur in de vriezer.
  • Neem de schaal uit de vriezer en verdeel de frozen yoghurt in twaalf porties door stukken te snijden.

Tips en tricks

  • Je kunt ook een bakblik gebruiken. Als je een flexibele (siliconen) bakvorm gebruikt hoef je deze niet perse te bekleden met bakpapier.
  • Snijd de repen alvast nadat ze ongeveer een uur tot anderhalf uur in de vriezer hebben gestaan.
  • Je kunt de repen het beste apart verpakken in bakpapier en in een afgesloten bakje bewaren in de vriezer. Vershoudfolie is minder makkelijk van de repen te verwijderen.
  • Snijd de basilicum in hele kleine stukjes (kleiner dan op de foto). Wij hebben gemerkt dat kauwen op ontdooiende basilicum niet echt de smaaksensatie oplevert waar je naar op zoek bent.

Voedingswaarde (per stuk)

  • Kcal: 40
  • Eiwit: 3,3 gram
  • Koolhydraten: 3,6 gram
  • Vet: 1,2 gram
  • Vezels: 0,5 gram

Eet smakelijk!

Laat een reactie achter