Diner Lunch Ontbijt

Fruitspread van blauwe bessen en aardbeien

Een zoete fruitspread is leuk en makkelijk om te maken. Daarnaast is de fruitspread op ieder moment van de dag een goed idee. Bijvoorbeeld in de havermout of yoghurt bij het ontbijt, op een cracker bij de lunch of na het avondeten als toetje. Je kunt het zelfs gebruiken bij je diner. Zie daarvoor ons heerlijke pannenkoeken recept.

Dit heb je nodig (200 gram)

  • 150 gr blauwe bessen
  • 50 gr aardbeien
  • 20 ml sinaasappelsap
  • citroensap
  • 1 kaneelstokje

Zo maak je het

Bereidingstijd: 30 minuten

  • Doe de blauwe bessen met de aardbeien en het sinaasappelsap in een steelpan en breng zachtjes aan de kook
  • Stamp de blauwe bessen en aardbeien fijn met een stamper of vork.
  • Voeg een paar druppels citroensap en het kaneelstokje toe en laat ongeveer 30 minuten zachtjes inkoken.
  • Verwijder het kaneelstokje en laat de spread afkoelen.

Tips en tricks

  • Je kunt het fruit ook in andere verhoudingen gebruiken. Wanneer meer aardbeien en minder blauwe bessen gebruikt, wordt de fruitspread zoeter.

Voedingswaarde (per 100 gram)

  • Kcal: 48
  • Eiwit: 0,8 gram
  • Koolhydraten: 10,4 gram
  • Vet: 0,6 gram
  • Vezels: 0,8 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter