Blog

Goochelen met tussendoortjes

tussendoortjes

TIP: Afvallen met heerlijke recepten!

Project Gezond staat voor afvallen met de lekkerste recepten! Klik hier om ons populaire online afslankprogramma 14 dagen lang 100% gratis te proberen.


Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je gedurende de dag geen last hebt van een ‘hongergevoel’. Dat gevoel zorgt er namelijk voor dat je gigantische snaaibuien krijgt. En op dat soort momenten maken we meestal niet de gezondste keuzes. We gaan dan eerder voor een stuk chocola of een paar koekjes dan voor een stuk komkommer met een yoghurtdipje 🙂

Dus hoe zorg je ervoor dat je geen last krijgt van enorme trek als je aan het afvallen bent?

Het antwoord is simpel. Door elke 2,5 tot 3 uur iets te eten. En daar komen de tussendoortjes om de hoek kijken.

In al onze dagmenu’s vind je zes eetmomenten. Uiteraard het ontbijt, lunch en diner maar daarnaast ook nog drie tussendoortjes. Eentje in de ochtend, eentje in de middag en ’s avonds nog iets lekkers.

In totaal mogen de tussendoortjes ongeveer 30% van je totale calorie-inname omvatten. Dat is dus 10% per tussendoortje, zo’n 150 tot 200 Kcal.

Wat zijn goede tussendoortjes?

Dat ligt vooral aan de rest van je dagmenu. Heb je ontbeten met brood of crackers dan is een schaaltje yoghurt of kwark met fruit een goed idee. Maar andersom kan dus ook: ontbijten met kwark en als tussendoortje een cracker. Op die manier breng je balans in je dagmenu en in de voedingsstoffen die je binnenkrijgt.

Tussendoortjes kun je ook misbruiken

Stel je hebt een gezellig etentje waar je lekker van wilt genieten. Aan de andere kant wil je ook wel opletten omdat je juist zo goed aan het afvallen bent.

Tussendoortjes kunnen de oplossing vormen. Laat het middag- en avondtussendoortje die dag staan en je hebt zomaar 300 tot 400 Kcal vrijgespeeld voor het diner. Die kun je dan dus extra eten, zonder dat je aan het eind van de dag meer calorieën op hebt dan je wilde.

Overigens is deze methode ook ideaal voor Moederdag. Blijf lekker lang op bed liggen, voeg het ontbijt en ochtendtussendoortje samen en geniet van een heerlijk Moederdagontbijt.

Heb je het idee hebben dat dit royale ontbijt niet helemaal gecompenseerd is door één tussendoortje over te slaan? Dan heb je ook nog een middag- en avondtussendoortje om mee te goochelen 🙂 Die zou je bijvoorbeeld kunnen halveren.

Deze blog hebben we geschreven voor De DEEN. Het magazine van DEEN Supermarkten. Elke maand verschijnt er een nieuwe editie van De DEEN met daarin ook een blog van ons.


P.s. wil jij elke dag genieten van de lekkerste recepten en ondertussen 0,5 tot 1 kilo per week afvallen? Project Gezond is alles wat je nodig hebt :) Klik hier om ons online afslankprogramma 14 dagen lang 100% gratis te proberen.

Over de schrijver

Natalia

Natalia heeft twee passies: lekker & gezond eten en hardlopen. Is geen prinses in de keuken, maar geniet des te meer van de kookkunsten van Walter. Lust van kleins af aan geen melk, ei en vis, maar leert dit steeds meer te waarderen door verschillende recepten te blijven proberen. Gek op boerenkool, fruit en risotto. Loopt soms een rondje extra hard, wanneer ze chocola heeft gesnoept of heeft geborreld met paprikachips en een wijntje ;-)

Laat een reactie achter