Recepten

Kabeljauw met wokgroente en eiermie

Kabeljauw met wokgroente en eiermie

Het is verstandig (en lekker) om minimaal eens per week vis te eten. Bij het eten van vis denk je misschien niet direct aan de Oosterse keuken, maar met dit recept gaan deze twee prima samen!

Dit heb je nodig (2 personen)

  • 200 gram kabeljauw
  • 400 gram wokgroente
  • 120 gram eiermie
  • 60 ml teriyakisaus (of andere woksaus naar keuze)

Zo maak je het

Bereidingstijd: 20 minuten

  • Kook de eiermie volgens de bereidingswijze op de verpakking en spoel ‘m daarna even kort af zodat het niet gaat plakken en de warmte eraf is.
  • Kruid de kabeljauw met zout en peper en bak ‘m in een koekenpan met olijfolie in 8 tot 10 minuten gaar
  • Wok de groente in een scheut olijfolie in ongeveer 5 minuten gaar. De groente mag nog knapperig zijn.
  • Voeg de teriyakisaus en de eiermie toe en roer alles goed door.
  • Schep de mie en groente op een bord en leg er een lekker stuk kabeljauw bij.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 438
  • Eiwit: 28,7 gram
  • Koolhydraten: 53,5 gram
  • Vet: 8,8 gram
  • Vezels: 6,8 gram

Eet smakelijk!



Dit is ons nieuwste kookboek!

Project Gezond boekWe hebben de 100 allerbeste recepten van de afgelopen vier jaar gebundeld in een prachtig hardcover kookboek. Geloof ons: dit is een kookboek waar je wel echt uit gaat koken :)

» Bekijk ons nieuwe kookboek


Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

3 reacties

Laat een reactie achter