Lunch Ontbijt Tussendoortjes & snacks

Kaiserschmarrn

Kaiserschmarrn

Je hoeft niet per se op wintersport te gaan om kaiserschmarrn te eten. Deze heerlijke traditionele Oostenrijkse lunch maak jij voortaan namelijk zelf, zonder pakje of zakje. Het enige wat je eigenlijk nodig hebt zijn heel gewone Hollandse ingrediënten. Toch zal je bij het eten van een warm hapje kaiserschmarrn het gevoel kunnen hebben dat je je even op een hoge besneeuwde bergtop waant. Blijft dit gevoel uit? Dan kan je altijd nog je skipak aantrekken. We vinden het leuk als je daarvan dan een foto met ons deelt 😉

Dit heb je nodig (2 personen)

Zo maak je het

Bereidingstijd: 30 minuten (+ 45 minuten voor de fruitspread)

  • Scheid de eieren en zet het eigeel apart.
  • Doe de eiwitten in een vetvrije kom en klop het eiwit met een elektrische mixer tot het eruit begint te zien als lobbig slagroom.
  • Klop het eigeel los in een andere kom en meng de melk, bloem, vanillesuiker en een snufje zout er doorheen tot een glad beslag.
  • Doe de eiwitten bij het eigeel-mengsel in de kom en spatel alles met zo min mogelijk slagen.
  • Smelt de helft van de boter in een koekenpan en giet het beslag erin.
  • Laat enkele minuten bakken op middel hoog vuur en draai om en dan de kaiserschmarrn om.
  • Trek de kaiserschmarrn nu met 2 vorken uitelkaar en bak nog enkele minuten. 
  • Haal alle stukjes uit de pan en laat de rest van de boter smelten smelten in dezelfde pan.
  • Voeg de suiker toe en laat kort karameliseren.
  • Voeg de kaiserschmarrn weer toe en laat krokant bakken.
  • Verdeel over 2 borden en serveer met de perzik-passievruchtfruitspread.

Tips en tricks

  • In plaats van fruitspread bij de kaiserschmarrn te serveren kan je ook rozijnen toevoegen aan het beslag.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 422
  • Eiwit: 15 gram
  • Koolhydraten: 62 gram
  • Vet: 11 gram
  • Vezels: 16 gram

Eet smakelijk!

3 reacties

    • Tip; Je kan in de foodapp zelf een ‘maaltijd’ maken met alle ingrediënten die jij toevoegt. Daarvan pak jij je eigen portie (gram). Zo doe ik het altijd en weet ik direct wat ik de rest van de dag nog kan eten qua calorieën.

Laat een reactie achter

👨‍🍳 Psst. Heb jij onze 100 beste recepten al?

X