Recepten

Ontbijtsmoothie met aardbei en munt

Ontbijtsmoothie met aardbei en munt

De zoete smaak van aardbei en het frisse van de munt zorgen voor een heerlijk begin van de dag. Aardbeien bevatten weinig calorieën maar wel veel vitamines. Munt is goed voor de spijsvertering en havermout zit bomvol vezels. Een lekker stel bij elkaar dus!

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 200 gr magere yoghurt
  • 1 Granny Smith appel
  • 30 gr havermout
  • 100 gr aardbeien
  • 4 à 5 muntblaadjes

Zo maak je het

Bereidingstijd: 5 minuten

  • Schil de appel en verwijder het klokhuis.
  • Was de aardbeien en verwijder de kroontjes. Het is de bedoeling dat je na het schoonmaken nog 100 gram aardbeien over hebt.
  • Doe alle ingrediënten in de blender en mix er een gladde smoothie van.

Tips en tricks

  • Rasp de appel voordat je hem in de blender doet. Dan wordt de smoothie nog gladder.
  • Voor dit recept kun je heel goed aardbeien uit de diepvries gebruiken. Je kunt ze van te voren uithalen maar het is niet per se nodig. Door de aardbeien bevroren in de blender te doen krijg je een ijskoude smoothie.
  • De muntblaadjes kun je eventueel weglaten maar wat ons betreft maken ze de smoothie wel echt lekkerder.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 296
  • Eiwit: 13,9 gram
  • Koolhydraten: 52,3 gram
  • Vet: 3,2 gram
  • Vezels: 7,7 gram

Eet smakelijk!



Dit is ons nieuwste kookboek!

Project Gezond boekWe hebben de 100 allerbeste recepten van de afgelopen vier jaar gebundeld in een prachtig hardcover kookboek. Geloof ons: dit is een kookboek waar je wel echt uit gaat koken :)

» Bekijk ons nieuwe kookboek


Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter