Recepten

Ontbijtsmoothie met spinazie en mango

Ontbijtsmoothie met spinazie en mango

Zoals je weet testen we altijd alles wat we jullie voorschotelen. We willen tenslotte wel zeker weten dat het echt lekker is. Deze smoothie viel bij ons in ieder geval enorm in de smaak. Zowel voor jong als oud een groot succes! En daarnaast geeft deze smoothie – boordenvol mineralen en vitamines – een leuk groen kleurtje aan de ontbijttafel.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 200 ml yoghurt
  • 50 gr spinazie
  • 60 gr mango
  • 1 banaan
  • 30 gr havermout

Zo maak je het

Bereidingstijd: 5 minuten

  • Weeg alle ingrediënten af en doe ze in de blender. Mix er vervolgens een gladde smoothie van.
  • Check even of de dikte naar wens is, voeg eventueel een beetje water toe.

Tips en tricks

  • Voor de mango gebruiken we zelf eigenlijk altijd mangostukjes uit de vriezer. We voegen ze ook rechtstreeks vanuit de vriezer toe aan de smoothie zodat deze lekker koud is.
  • Voor wat extra frisheid kun je het sap van een halve limoen of citroen toevoegen.
  • Je kunt deze smoothie het beste binnen een half uur na bereiden opdrinken. De havermout zorgt er namelijk voor dat de smoothie langzaamaan dikker wordt. Is hij toch te dik geworden dan roer je er een beetje water door. De smaak wordt daar natuurlijk wel wat ‘slapper’ van.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 336
  • Eiwit: 16,7 gram
  • Koolhydraten: 60,8 gram
  • Vet: 3,0 gram
  • Vezels: 8,0 gram

Eet smakelijk!



Dit is ons nieuwste kookboek!

Project Gezond boekWe hebben de 100 allerbeste recepten van de afgelopen vier jaar gebundeld in een prachtig hardcover kookboek. Geloof ons: dit is een kookboek waar je wel echt uit gaat koken :)

» Bekijk ons nieuwe kookboek


Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter