Blog

Onze beste brunchtips

Paasbrunch

Met Kerst gaat de hoofdrol steevast naar het diner. Maar met Pasen trekt de brunch aan het langste eind. Ook erg lekker wat ons betreft!

Wij geven je graag een aantal tips om op een verantwoorde manier te genieten van een gezonde en vooral lekkere brunch.

Twee in één

Het grote voordeel van een brunch is dat het een combinatie is van twee maaltijden. Namelijk het ontbijt en de lunch. Dit heeft als voordeel dat je dus ook meer calorieën mag eten.

Een voorbeeld: wanneer je 1.500 Kcal per dag mag eten dan mogen het ontbijt en de lunch samen zo’n 675 Kcal bevatten.

Aan de andere kant gaat het vaak ook harder dan je denkt. Een gekookt eitje en een glas verse jus bevatten samen bijvoorbeeld al bijna 150 Kcal. En een (onbelegd) pistoletje is goed voor zo’n 175 Kcal.

Klein maar fijn

Het liefst wil je van al het lekkers dat op tafel staat toch wat proeven. Snij daarom sandwiches een keer extra doormidden, maak mini-quiches in een muffinvorm en snij (gevulde) wraps vlak voor het serveren in dunne reepjes. Kleine porties maken een groot verschil!

Kies slim

Rosbief en gerookte kipfilet zijn twee voorbeelden van lekkere luxe vleeswaren die weinig calorieën bevatten. Kleed belegde broodjes verder aan met wat rucola, komkommer, tomaat of augurk.

In plaats van boter kun je ook kiezen voor een dun laagje honing-mosterd dressing. Dit smaakt heerlijk bij veel vleeswaren maar ook bij kaas.

Een kopje groentesoep past ook prima bij een brunch. Deze soep bevat weinig calorieën en levert je gelijk een portie groente op. Win win!

Alles onder controle

Bij een brunch zit je lekker lang aan tafel. Kinderen vinden dat nog wel eens lastig. Aan jou de uitdaging om die brunch zo interessant mogelijk te maken.  Dit kun je doen met mooi versierde eieren, lekkere fruitspiesjes en kleurige ‘patatjes’ van komkommer, wortel en paprika met een ‘mayonaise’ van yoghurtdressing.

Zijn de kindermaagjes goed gevuld? Dan heb jij natuurlijk allang acht paaseieren verstopt in de tuin en zeg je tegen de kids dat het er tien waren. Kun jij nog even rustig een broodje smeren en een bakkie drinken 🙂

 



Dit is ons nieuwste kookboek!

Project Gezond boekWe hebben de 100 allerbeste recepten van de afgelopen vier jaar gebundeld in een prachtig hardcover kookboek. Geloof ons: dit is een kookboek waar je wel echt uit gaat koken :)

» Bekijk ons nieuwe kookboek


Over de schrijver

Natalia

Natalia heeft twee passies: lekker & gezond eten en hardlopen. Is geen prinses in de keuken, maar geniet des te meer van de kookkunsten van Walter. Lust van kleins af aan geen melk, ei en vis, maar leert dit steeds meer te waarderen door verschillende recepten te blijven proberen. Gek op boerenkool, fruit en risotto. Loopt soms een rondje extra hard, wanneer ze chocola heeft gesnoept of heeft geborreld met paprikachips en een wijntje ;-)

Laat een reactie achter