Lunch Ontbijt Recepten

Pannenkoeken

Omdat een pannenkoek altijd lekker is! Bloem, melk en eieren heb je vaak wel in huis. Meer is er niet nodig voor een stapel overheerlijke pannenkoeken! 

Dit heb je nodig (twee personen)

  • 150 gr bloem
  • 300 ml melk
  • 1 ei
  • snuf zout
  • 10 gr boter

Zo maak je het

Bereidingstijd: 15 minuten

  • Meng de bloem met de melk. Voeg het ei en een snuf zout toe en meng tot een gelijkmatig beslag.
  • Laat boter smelten in een koekenpan met een diameter van 24 centimeter en bak acht pannenkoeken.

Tips en tricks

  • Laat de pan goed heet worden voordat je het beslag in de pan doet.
  • Een soeplepel werkt goed om het beslag gelijkmatig in de pan te verdelen.

Voedingswaarde (één pannenkoek)

  • Kcal: 98
  • Eiwit: 4,1 gram
  • Koolhydraten: 15,3 gram
  • Vet: 2,2 gram
  • Vezels: 0,8 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

5 reacties

  • Goedemiddag. Ik heb jullie boek aangeschaft ook IAG te vallen. Maar in de hoop ook minder tot geen suikers te eten . Mijn man heeft diabetes type 2 en ben dus opzoek naar makkelijke week menu’s maar met minder tot geen suikers, ook te kunnen lezen in de boeken. Ik weet dat ik op de etiketten moet kijken maar zou dit ook graag in het gehele recept terug zien. Miss een tip om dat er ook bij te zetten. Maar hoe zie ik het nu in deze boeken

  • Hoi ik heb zelf type 1 diabetes ik heb de ap mijn eet meter gedownload daar staan de koolhydraten in ik zet het hele menu per dag van het boek in de eet meter en zo zie ik hoeveel koolhydraten ik eet per dag en pas daar mijn insuline op aan

Laat een reactie achter