Diner Tussendoortjes & snacks

Pittige gamba’s

Eigenlijk is dit de meest standaard manier om gamba’s te bereiden. Maar tegelijkertijd is het ook de lekkerste manier. Goede gamba’s hebben gewoon niet veel nodig. Wat olie, knoflook, peper en klaar!

Alhoewel… een lekkere cocktailsaus om ze in te dippen is wat ons betreft wel een aanrader 🙂

Dit heb je nodig (100 gram)

  • 1 verse rode peper
  • 1 teentje knoflook
  • 20 ml olijfolie
  • 100 gr rauwe gamba’s

Zo maak je het

Bereidingstijd: 10 minuten + 1 uur marineren

  • Halveer de peper in de lengte en verwijder de zaadjes en zaadlijsten. Hak de peper in dunne halve ringen.
  • Hak de knoflook fijn.
  • Meng de knoflook, peper en olie door elkaar en roer de gamba’s erdoor.
  • Laat dit minimaal een uur marineren.
  • Laat een wok of koekenpan goed heet worden en bak de gamba’s tot ze mooi roze kleuren, dan zijn ze gaar.

Tips en tricks

  • Je bakt de gamba’s in de olie waarin je ze gemarineerd hebt. Extra olie in de pan doen is dus niet nodig.
  • Bak de gamba’s niet langer dan nodig. Daar worden ze taai van.

Voedingswaarde (per 25 gr)

  • Kcal: 47
  • Eiwit: 5,4 gram
  • Koolhydraten: 0,4 gram
  • Vet: 2,5 gram
  • Vezels: 0,2 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter