Ontbijt

Stoofperensmoothie

Stoofperensmoothie

Een smoothie als start van de dag is altijd lekker. Maar in de herfst is het natuurlijk wel leuk om er ook een herfstig tintje aan te geven. Dat komt met deze variant helemaal goed. Stoofperen en koekkruiden zijn immers ultieme herfstingrediënten.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 150 ml melk
  • 125 gr stoofperen
  • 0,5 banaan (ca. 65 gr)06
  • 25 gr havermout
  • 0,5 theelepel koekkruiden

Zo maak je het

Bereidingstijd: 5 minuten

  • Doe alle ingrediënten bij elkaar in een blender en mix tot een gladde smoothie. Voeg eventueel een scheutje citroensap toe voor een wat frissere smaak.

Tips en tricks

  • Gebruik ons recept voor stoofperen om ze zelf te maken, of koop een pot stoofperen in de winkel. In de herfst en wintermaanden zijn ze bij sommige supermarkten ook vers bereid verkrijgbaar.
  • Geen koekkruiden in huis? Met kaneel kom je heel aardig in de buurt.
  • In plaats van melk kan je ook yoghurt gebruiken. De smoothie verandert dan van smaak. Hij wordt wat minder zacht en wat zuurder. Persoonlijk vinden wij melk het best passen in dit recept.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 319
  • Eiwit: 9,7 gram
  • Koolhydraten: 55,9 gram
  • Vet: 4,5 gram
  • Vezels: 6,6 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter