Tussendoortjes & snacks

Tropische smoothie met kokosmelk

Tropische smoothie met kokosmelk

Een toppertje voor de zomerse dagen. Deze heerlijke tropische smoothie met kokosmelk. De combinatie van ananas en kokos vind vinden wij zo lekker! Dat doet ons gelijk denken aan vakantie 🙂

Mango is altijd goed in een smoothie en limoensap zorgt voor een beetje extra karakter. Deze smoothie ga je van de zomer vast en zeker vaker maken. Een snelle, makkelijke en vooral lekkere manier om een goede portie fruit binnen te krijgen. En bij uitstek geschikt om je even een paar minuutjes op een tropisch eiland te wanen.

Dit heb je nodig (één persoon)

  • 125 gr mangostukjes (diepvries)
  • 70 gr ananas
  • 125 ml kokosdrink
  • sap van een halve limoen

Zo maak je het

Bereidingstijd: 5 minuten

  • Doe alle ingrediënten in de blender en mix er een gladde smoothie van.

Tips en tricks

  • Met verse ananas smaakt deze smoothie uiteraard het lekkerst. Maar met ananas uit blik is het resultaat ook prima.
  • De mangostukjes kun je direct uit de vriezer gebruiken voor de smoothie. Dit zorgt voor een lekker koude smoothie.

Voedingswaarde (per persoon)

  • Kcal: 144
  • Eiwit: 1,7 gram
  • Koolhydraten: 28,8 gram
  • Vet: 1,3 gram
  • Vezels: 2,9 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

8 reacties

  • Mijn dochter houdt niet van de zure smaak van yoghurt en kwark, alleen als er een heleboel suiker in zit. (Zoals in de aardbeien Griekse yogurt) Stevia en zoetstoffen bevallen niet. Hoe kan ik deze producten het best vervangen?

    • Hoi Sandra, in haar geval is het wenselijk dat ze gaat wennen aan de smaak met minder suiker. Ze zou daarom de naturel variant bijvoorbeeld eerst kunnen zoeten met honing en daar steeds minder van gaan gebruiken. Of de yoghurt/kwark die ze wel lekker vindt aanlengen met de naturel variant. En dan steeds minder van de gezoete variant toevoegem. Net zo lang totdat ze gewend is aan de minder zoete smaak van suiker en ook de naturel variant lekker vindt met fruit en bijvoorbeeld granola. Mail ons gerust (info@projectgezond.nl) als je meer tips op maat wilt.

    • Dat kan inderdaad en dan krijg je ook een lekkere smoothie. Alleen kom je que voedingswaarden dan wel wat hoger uit, dus het is goed om je daar bewust van te zijn.

Laat een reactie achter