Lunch Recepten Vegetarisch recept

Vinaigrette

Vinaigrette

Rauwkost op zich is best lekker. Toch krijgen we regelmatig te horen dat het op den duur een beetje saai wordt. Voor ons een signaal om de keuken in te duiken, want Project Gezond moet wel een feestje blijven natuurlijk 😉

Deze klassieker is één van de dressings die we voor jullie gemaakt en geproefd hebben. Hopelijk krijgt het eten van rauwkost nu weer een gouden randje.

Ben je nog niet overtuigd? Probeer dan deze eens of deze 🙂

Dit heb je nodig (30 ml)

  • 20 ml olijfolie
  • 5 ml witte wijnazijn
  • mespunt mosterd
  • mespunt honing
  • takje platte peterselie

Zo maak je het

Bereidingstijd: 10 minuten

  • Meng de olijfolie met de wijnazijn.
  • Voeg de mosterd en honing toe en roer goed door.
  • Hak de peterselie (zeer) fijn en meng door de dressing. Proef goed en maak verder op smaak met peper en zout.

Tips en tricks

  • Voeg gerust meer peterselie toe aan de dressing als je dat lekker vindt.

Voedingswaarde (per 30 milliliter)

  • Kcal: 170
  • Eiwit: 0 gram
  • Koolhydraten: 1 gram
  • Vet: 18 gram
  • Vezels: 0 gram

Eet smakelijk!

1 reactie

  • Beste redactie PG! Met veel plezier volgen wij vanaf eind oktober 2020 PG en met veel succes! In februari 2021 beiden zo’n 20 kilo kwijt! Vanaf dat moment de 500 Kcal er weer bij opgeteld ( geleidelijk!) en nu nog steeds prima op gewicht met jullie programma! Volgen mu boek 2 ( hadden we nog niet gebruikt) en vinden ook deel 2 heerlijk! Voor alle boeken onze complimenten! Zocht nu even naar een dressing voor de rauwkost. (Week 4 diner zondag boek 2) en kwam daardoor hier terecht!
    Een vriendelijke groet!
    Anke Doornekamp

Laat een reactie achter