Lunch Ontbijt Recepten Tussendoortjes & snacks

Voorjaarsspread met tuinerwtjes

Voorjaarsspread met tuinerwtjes

Eerlijk is eerlijk, ik zou ook niet meteen op het idee komen om ‘s morgens tuinerwten op m’n cracker te eten. Maar de combinatie van tuinerwtjes met avocado en de frisheid van de citroen maakt dit tot een heerlijk smeerseltje. Zelfs óf zeker als ontbijt.

Dit heb je nodig (325 gram)

  • 200 gr tuinerwtjes
  • 0,5 avocado
  • 60 ml magere yoghurt
  • 0,5 citroen
  • 3 blaadjes munt

Zo maak je het

Bereidingstijd: 10 minuten

  • Laat de tuinerwtjes ontdooien.
  • Doe de halve avocado, magere yoghurt, munt, het rasp en het sap van de halve citroen en ruim peper en zout met de erwtjes in een blender of gebruik de staafmixer om alles te pureren tot een gladde spread.
  • Maak de spread verder op smaak met peper, zout en citroensap.

Tips en tricks

  • De eerste keer dat we dit recept maakten hebben we er geen citroenrasp in gedaan. De tweede keer deden we dat wel en dat voegt zeker wat toe. Aanrader dus!
  • Wanneer er groentespread op het menu staat, kun je dit recept gebruiken.

Voedingswaarde (per 100 gram)

  • Kcal: 100
  • Eiwit: 4,0 gram
  • Koolhydraten: 10,4 gram
  • Vet: 4,6 gram
  • Vezels: 4,9 gram

Eet smakelijk!

Over de schrijver

Walter

Mag thuis de chef-kok uithangen en doet dat met veel plezier. Eet graag lekker en gezond maar doet niet aan superfoods.

Laat een reactie achter