Blog

Heerlijke avondjes

heerlijke avondjes

TIP: Afvallen met heerlijke recepten!

Project Gezond boekProject Gezond staat voor afvallen met de lekkerste recepten! In ons afslankboek vind je 8 complete weekmenu's, 40 geweldige recepten en letterlijk alles wat je moet weten over afvallen, gezond eten en vooral lekker eten.

» Meer informatie over ons afslankboek


De klok is inmiddels weer een uur teruggezet. De avonden zijn langer en buiten wordt het alsmaar kouder. Dus blijven we lekker lang aan tafel zitten en nemen we op zijn tijd een borreltje om warm te blijven.

In december krijgen we ook Sinterklaas nog op bezoek. En bij dat bezoek hoort natuurlijk allerlei lekkers. Wist je dat een handje kruidnoten (30 gram) ruim 120 Kcal bevat? En zo’n kleine taai taai pop ook al goed is voor zo’n 50 Kcal?

Toch horen deze lekkernijen eigenlijk wel bij een gezellige Sinterklaasavond. En het liefst nemen we er dan ook nog een kopje warme chocolademelk met slagroom bij. Dat zijn nog eens 200 calorieën.

Proberen we je bang te maken? Zeker niet! We willen je wel graag wat adviezen geven om alle heerlijke avondjes gezellig door te komen. Zonder dat je het jaar moet afsluiten met een paar kilo meer dan je eigenlijk zou willen.

Daarom raden we je aan om ook in deze periode te eten volgens de 80/20 regel: 80% lekker en gezond en 20% lekker maar niet perse gezond.

Ben je gek op lang tafelen? Geen punt 🙂 Combineer je middagtussendoortje, het diner en de avondsnack tot één maaltijd en geniet op die manier van een heerlijk driegangendiner.

Natafelen doe je met een borrelplankje met daarop druiven, noten en wat blokjes kaas. Je kunt er ook een zelfgemaakt dadel-notenbrood bij serveren. Die maak je door dadels te wellen in water, deze vervolgens met noten in de staafmixer te doen en op te laten stijven in de koelkast.

Neem bij de koffie eens een stukje pure chocolade of wat dadels in plaats van bonbons of marsepein.  Je zou ook kunnen kiezen voor gedroogd fruit. Zo zoet als snoep, maar wel veel verantwoorder.

Let wel op: gezonde calorieën zijn ook calorieën. Houd dus wel in de gaten dat je de porties eet die passen bij jouw caloriebehoefte. Anders kom je alsnog aan.

Vind je het echt lastig om niet teveel van al het lekkers te snoepen? Dan is wat extra beweging een prima oplossing. Ga elke dag (bovenop je normale beweging) een half uur stevig wandelen. Daarmee verbrand je ongeveer 150 Kcal. En dat is toch weer een extra lekkernijtje 🙂

Deze blog hebben we geschreven voor De DEEN. Het magazine van DEEN Supermarkten. Elke maand verschijnt er een nieuwe editie van De DEEN met daarin ook een blog van ons.



TIP: Afvallen met heerlijke recepten!

Project Gezond boekProject Gezond staat voor afvallen met de lekkerste recepten! In ons afslankboek vind je 8 complete weekmenu's, 40 geweldige recepten en letterlijk alles wat je moet weten over afvallen, gezond eten en vooral lekker eten.

» Meer informatie over ons afslankboek


Over de schrijver

Natalia

Natalia heeft twee passies: lekker & gezond eten en hardlopen. Is geen prinses in de keuken, maar geniet des te meer van de kookkunsten van Walter. Lust van kleins af aan geen melk, ei en vis, maar leert dit steeds meer te waarderen door verschillende recepten te blijven proberen. Gek op boerenkool, fruit en risotto. Loopt soms een rondje extra hard, wanneer ze chocola heeft gesnoept of heeft geborreld met paprikachips en een wijntje ;-)

Laat een reactie achter